Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

luni, 9 aprilie 2012

Leapșa

Tocmai am primit o leapșa de la Povești Întunecate și am decis să răspund provocării.


1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Întotdeauna folosesc semn de carte (nu există librărie care să ofere semne de carte și să nu mă servesc) dar mai există și cazuri disperate în care sunt nevoit să îndoi colțul și după aceea mă simt prost pentru ce am făcut.


2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?
Da, de ziua mea, în februarie (de la cea mai bună prietenă). Am primit Fata de hârtie de Guillaume Musso și Sanctus de Simon Toyne; le-am devorat, nu alta.


3. Citiţi în baie?
Nu, deoarece se impregnează mirosul în carte; pe deasupra, ar fi și o poziție incomodă. La un moment dat am încercat în vană, dar există mereu riscul de a o uda.




4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă “da” care ar fi fost aceasta?
Nu numai că m-am gândit dar am și pus în aplicare, problema e că nu a ieșit exact cum îmi imaginam, deci mai am de „șlefuit” la ea. Fantasy e genul meu preferat, deci orice scriu trebuie să fie fantasy. Aaa, era să uit, am scris și niște povestiri romantice.



5. Care este cartea preferată?
Cea mai grea întrebare dintre toate. Mi-ar fi mai ușor să fac un top 100 de cărți preferate. În proporție de 60% ar fi toată seria Cântec de Gheață și Foc, dar și Harry Potter e aproape, între preferințe.

 
6. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Îmi plăcea, dar nu îmi permite timpul așa că am renunțat.


7. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Cred că în primele cincisprezece minute nu aș fi în stare să scot nimic inteligent pe gură. După ce aș fi transpirat ca ieșit ca din saună cred că aș încerca să-i întreb mai multe despre arta de a scrie, despre modul în care crează o narațiune atât de complexă și coerentă cu o grămadă de noțiuni și detalii, și cum au reușit să convingă editorii să le publice textele. Autorii cu care aș dialoga sunt cei ale căror cărți le-am menționat anterior. 

8. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Aș vorbi despre literatură, lectură, cărți 25 din 24 de ore dacă s-ar putea. Cu prietenii care știu că sunt pasionați de citit, fie cu cei pe care îi cunosc personal, fie cu cei de pe bloguri, forumuri sau site-uri de socializare. Aaa, și să nu uit cu mama mai discut uneori cărțile pe care le-am citit amândoi, ba câteodată ne și luăm la întrecere, care citește primul o anumită carte.

 
9. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
Există mulți factori care îmi influențează decizia, o să încerc să îi clasific:

a) autorul și titlul
b) recomandările prietenilor și textul de pe coperta IV
c) coperta și editura
d) păreri și recenzii online sau în reviste literare 

10. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Istoria Lecturii de Alberto Manguel. Pentru mine a fost revelația vieții mele, acea carte. M-am descoperit pe mine ca cititor în fiecare pagină a cărții respective. 


11. Care este locul preferat pentru lectură?
Undeva afara la umbră, pe o terasă sau pe balcon cu geamurile deschise bineînțeles. Dar locurile mele de lectură sunt foarte variate, pe pat, pe scaun, la masă, în magazine/ librării, în sala de lectură, la cursuri și în tren (modalitatea perfectă de a călători, chiar dacă trenul se mișcă ca melcul).


12. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
De cele mai multe ori în liniște, dar o muzică ambientală e în regulă. Când am citit Urzeala Tronurilor ascultam coloana sonoră a serialului. 


13. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Da, din păcate nu am un e-reader așa că pe laptop nu e o experiență prea plăcută.


14. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Din toate sursele posibile. Spre exemplu, sunt unele rafturi la biblioteca județeană din Bistrița pe care le știu mai bine decât bibliotecarele :)) Momentan am un stoc de cărți cumpărate pe care sper să le pot „devora” cât mai repede. 

15. O carte este pentru mine…     Cum aţi descrie o carte?
„Eu mi-am imaginat întotdeauna paradisul sub forma unei biblioteci. Alte persoane consideră că ar fi o grădină, alții și-l pot închipui ca un palat; eu l-am imaginat întotdeauna ca o bibliotecă...” Jorge Louis Borges. 


Subscriu la ceea ce zice Borges, o carte e o mică parte din rai; dar îmi place și ideea Ghandei de la Povești Întunecate.





Leapșa merge mai departe la oricine o vrea, dar și la:

Rocsana
Iulia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...