joi, 26 aprilie 2012

Recenzia de joi: Kathleen McGowan - Cartea Iubirii

Cartea Iubirii, al doilea volum al legendei Mariei Magdalena scrisă de Kathleen McGowan, apărută în 2009 și tradusă în română la Rao în 2011. Singura mea nemulțumire ar fi faptul că nu a fost introdusă în colecția Rao Class, ca și volumul precedent, ci în colecția Biblioteca Rao, ceea ce a dus la modificări ale formei și dimensiunilor acestui volum.
 Acțiunea acestui volum este plasată la câteva luni după cel anterior și se concentrează pe găsirea Cărții Iubirii, Evanghelia scrisă de însuși Isus, cea care conține cele mai pure și fundamentale învățături creștine. Această scriere radicală contravine textelor fabricate de biserică, ceea ce a dus la declanșarea unei cruciade extrem de sângeroase împotriva catarilor.
Povestea aceluiași personaj principal, din primul volum, Maureen Paschal se împletește cu cea a contesei Matilda de Toscana (de acum o mie de ani), ambele fiind alese de divinitate pentru îndeplinirea profeției Celei Așteptate.
De asemenea Libro Rosso copia Cărții Iubirii, cea care conține și alte povești și biografii ale unor personaje istorice cu o importanță majoră, aduce la lumină faptul că divinitatea este formată din dualitatea masculin-feminin, dintre El și Asherah. Aceste două principii au fost după aceea refăcute prin intermediul primilor oameni, Adam și Eva, iar apoi prin numeroase alte cupluri, precum Regele Solomon și Regina din Saba, Tezeu și Ariadna, Iosif și Maria, Isus și Maria Magdalena, Matilda de Canossa și Papa Grigore al VII-lea și mulți alții până la Maureen Paschal și Berenger Sinclair.
Cartea Iubirii propovăduiește altceva iubirea, după cum sugerează și titlul, care nu este altceva decât cea mai înaltă formă de slăvire a dumnezeirii. Iubirea pură, sinceră și curată e darul cel mai de preț pe care l-au putut primi oamenii și pe care îl pot închina lui Dumnezeu Tatăl și Duhului Sfânt, cele două entități, masculin și feminin. Dacă vă întrebați cum se face că Duhul Sfânt e la feminin, aflați că textele originale în aramaică și ebraică folosesc pentru denumire termeni la feminin sau cel mult ori neutri, în nici într-un caz termeni masculini.
Aceasta precum și alte teme conexe iubirii sunt discutate în roman pe larg cu exemple emoționante chiar și pentru cititorii mai puțin empatici.
Cartea Iubirii este un roman cum nu s-a mai scris, un roman de dragoste dar mai ales un monument dedicat iubirii de orice fel. Vă recomand să o citiți din două motive, pentru a afla continuarea romanului Cea Așteptată și pentru a putea citi Prințul-poet următoarea carte a legendei Mariei Magdalena, pe care ne-o promite autoarea la finalul acestui volum. Pentru mai multe informații și piste de cercetare vizitați www.theexpectedone.com

P.S. Acest volum este cadoul perfect pentru o persoană care se bucură de afecțiunea dumneavoastră.