Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

joi, 19 iulie 2012

Recenzia de joi: Jennifer Lee Carrell - Codul Shakespeare




Da, știu, cu toții ați auzit de Codul lui DaVinci precum și de valul de acuzații și aprecieri negative la adresa lui, în majoritate stârnite de biserică, a cărei autoritate clădită pe minciuni, trădări și crime a fost zdruncinată de romanul lui Dan Brown.

Vă asigur că acest nou cod, nu atacă biserica, spre tristețea unora și spre bucuria membrilor acesteia; însă aduce în discuție o problemă la fel de spinoasă, și anume enigma care planează asupra operelor lui William Shakespeare. Într-adevăr a fost acel umil actor, geniul din spatele unor strălucite piese de teatru precum Macbeth, Othello, Regele Lear, Furtuna, Poveste de iarnă, Antoniu și Cleopatra, ori a fost cineva cu mult mai multă educație, cum numai un aristocrat ar fi putut avea în acea perioadă?
Cartea lui Lee Carrell este un extraordinar periplu prin viața și opera lui Shakespeare, care explică și elucidează nedumeririle ori lacunele pe care le poate avea un cititor de rând. De asemenea romanul e construit ca un thriller extrem de captivant în care cu ușurință te poți pierde, încercând să o ajuți pe Kate să descopere adevărul din spatele numelui Shakespeare ori locația pierdutei și extrem de valoroasei ultimei piese shakespeariene, intitulată Cardenio și inspirată din controversatul și totuși plin de succes roman din acea perioadă: Don Quijote al lui Cervantes.
Pentru a condimenta aventurile prin care trece personajul principal, o expertă în Shakespeare, autoarea a adăugat pe lângă crimele care imită morțile din piesele celebrului dramaturg, o scânteie de dragoste; scânteie care se va aprinde rapid și se va stinge la fel de rapid. Oare finalul zguduitor și neașteptat va aduce și un mediu propice pentru dragoste, sau din contră?
O ultima observație: titlul original al romanului este Interred with their bones și a apărut pentru prima dată în 2007, fiind romanul de debut al scriitoarei. Un debut extraordinar, trebuie să admit. În română a apărut la editura Rao, cu titlul, menționat mai sus, Codul lui Shakespeare în 2009, în traducerea Corinei Iulia Drobotă.
Lectură plăcută, deoarece e un thriller pe care odată început nu-l mai puteți lăsa din mână.

6 comentarii:

  1. Nu pot sa cerd cat noroc ai sa gasesti aceste carti! Cum de ai pus mana pe ele?
    Eu de aproape un an incerc sa le procur si nu stiu de unde. Vreau sa spun ca gasisem intr-un timp in Diverta un exmplar in limba engleza (cel dspre Machbet) dar de cate ori era pe raft,nu aveam bani la mine, iar cand aveam nu mai era.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Răspunzându-ți voi face puțină reclamă gratuită. Sunt reprezentant Rao Direct lucru care îmi permite să pot profita din plin de oferte și reduceri. Spre exemplu „Codul Shakespeare” mi-am achiziționat-o cu doar 27 lei - așa era oferta din luna februarie.
      Alte oferte de care obișnuiesc să profit sunt cele de la elefant.ro unde am și card de fidelitate.
      Se pare că sunt un norocos, mnu? :)) :D

      Ștergere
  2. Noroc cu tine. Acum fac o listă cu propuneri pentru achiziţia de carte la servici. Am ajuns şi la acest titlu şi vroiam să ştiu dacă să o comand. Se pare că este bine s-o fac deoarece, aşa cum zici, pe lângă faptul că este o carte de aventură, cu multă acţiune, se reţin şi aspectele din viaţa lui Shakespeare, ceea ce este un câştig. Mulţumesc de recenzie. Voi citi şi eu această carte. Oricum mie Codul lui Da Vinci mi s-a părut mult supraevaluat, dar ... asta este o altă discuţie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr e utilă, deși studiasem Shakespeare în facultate am aflat multe curiozități și chestii amuzante despre el, dar și despre controversele care planează asupra lui și a operelor sale.
      De asemenea mi-a stârnit interesul pentru a lectura Don Quijote. E atât de des menționat încât chiar vreau să citesc opera integrală și doar cărți de-alea prescurtate.
      „Codul lui DaVinci” e într-adevăr cam supra-evaluat, dar a fost un catalizator literar în perioada în care a apărut, declanșând numeroase acte de cercetare și documentare și determinând apariția unor cărți cu adevărat valoroase.

      Mi-ar plăcea să văd și eu ce se mai comandă pentru fondul de carte al bibliotecilor. Dacă ai putea să îmi arăți și mie câteva dintre titluri (o listă) printr-un articol pe blogul tău ori printr-un mail pe adresa mea care o găsești la secțiunea contact, ți-aș fi recunoscător. Bineînțeles dacă și când poți :)

      Ștergere
  3. @ Sorin te super invidiez pentru norocul tau, sper ca intr-o zi sa pun si eu mana pe ea si atunci fii sigur ca nu-i voi mai da drumul >:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mult noroc! Cred că o vei găsi pe una din librăriile online! Și lectură plăcută pe când o găsești.

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...