Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

joi, 30 august 2012

Recenzie: Suzanne Collins - Jocurile Foamei


Cu Jocurile Foamei am făcut exact ceea ce îmi promisesem să nu fac niciodată. Adică am văzut filmul înainte să citesc cartea. Nu aș fi făcut asta doar că aveam un voucher cu o reducere de 100% la un bilet de cinema iar Hunger Games era cel mai bun film din perioada aceea. Ca o mică consolare, la o săptămână și ceva după vizionare am citit și cartea, publicată la Nemira și am terminat-o destul de repede, în doar două zile.


Autoarea ne prezintă un univers postapocaliptic și distopic cu o acțiune localizată undeva pe teritoriul unde era odată America de Nord. Jocurile Foamei (Hunger Games în original) este o competiție anuală desfășurată între cele douăsprezece districte ale națiunii Panem. O competiție pe viață și pe moarte, deoarece din cele douăzeci și patru de tributuri numai unul poate câștiga Jocurile Foamei. Nu știu cum să spun dar eu mă așteptam parcă, ca finalul competiției să nu fie ca celelalte. Care e finalul de care vorbesc? Voi cei care ați citit știți, cei care nu ați citit nu aveți decât să citiți, ori puteți trișa văzând filmul J

Cartea are suficiente momente emoționante care îi detemină pe cititori să verse lacrimi, și să vă dau câteva:
-          Momentul în care Katniss Everdeen (da, personajul principal) se oferă să intre în competiție în locului surorii ei mai mici, Prim.
-          Uluitoarea declarație de dragoste a lui Peeta.
-          Moartea micuței Rue
Ca orice roman și povestea construită de Suzanne Collins este un bildungsroman, în care personajele urcă pe scara evoluției, descoperindu-și noi talente și înzestrări dar și sentimente și trăiri contradictorii și complet neașteptate.
După ce trece prin numeroase situații limită și suferă de sete, de frig și de pe urma rănilor Katniss ajunge tot mai aproape de final și chiar ia în considerare posibilitatea să câștige, lucru pe care îl va face până la urmă. Și nu e spoiler ceea ce vă zic acum, deoarece era evident din moment ce există încă două volume.
Jocurile Foamei e unul dintre cele mai bune romane pentru adolescenți, și depășește cu mult seria Amurg, asta deoarece autoarea cultivă niște calități și modele peste care tinerii nu ar trebui să treacă cu vederea. Iar dacă sunteți adulți, nu ocoliți totuși romanul fiindcă e o formă de distracție și aventură chiar din propriul fotoliu.
Citiți cartea, vizionați filmul și distrați-vă!

3 comentarii:

  1. Am citit cartea, am vazut si filmul si mi-au placut amandoua. Desi mai mult filmul

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu toate că a fost un film extraordinar, pentru mine tot cartea a avut mai mult farmec.

    RăspundețiȘtergere
  3. Abia astept sa vina ziua mea... poate primesc si eu JF!

    RăspundețiȘtergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...