marți, 16 octombrie 2012

Recenzie: Julian Sanchez - Anticarul

„Anticarul” este una din cele două cărți pe care le-am primit drept cadou la finalizarea studiilor superioare (și vă mărturisesc că a fost mult mai bine decât un braț mare de flori).
Romanul ne pune fața în față cu lumea anticarilor barcelonezi. Mai exact, Artur Aiguader, unul dintre cei mai faimoși anticari din Barcelona este găsit mort în magazinul său, asta după ce achiziționase cu două zile înainte o bibliotecă valoroasă care conține și un ciudat și misterios manuscris. Un manuscris latinesc din secolul XV, al cărui autor pare a fi Casadevall, unul dintre arhitecții Catedralei din Barcelona. Enrique, fiul adoptiv al lui Artur, și scriitor celebru, vine din San Sebastian pentru înmormântare și formalitățile de rigoare însă este pus printr-o scrisoare de-a lui Artur, pe urmele Pietrei lui Dumnezeu, un vechi artefact evreiesc ascuns undeva în inima societății creștine și care poate fi găsit prin traducerea manuscrisului Casadevall.

Ehh, așa-i că v-am pus pe gânduri? Eu am fost foarte tentat de misterul prezentat în primele pagini și pur și simplu nu i-am putut rezista romanului lui Sanchez. „Anticarul” e combinația perfectă de mister și adrenalină, de informație și misticism, o combinație savuroasă și greu de lăsat din mână.
Pentru a complica și mai mult intriga apare și un triunghi amoros, Enrique fiind cel prins între iubirea trecută – Bety, fosta lui soție, care acum îl ajută să treacă peste pierderea suferită - și o iubire viitoare – Mariola, o tânără anticar asociată cu Samuel Horowitz, cel mai bun prieten al lui Artur. Autorul nu folosește doar acest triunghi amoros pentru a face romanul mai captivant, ci ne și oferă pe la jumătatea cărții rezolvarea crimei. Artur a fost ucis cu sânge rece de Francezul, un traficant de antichități. Doar că o astfel de rezolvare plasată cu mult înainte de final mi-a dat de bănuit și am avut dreptate, fiindcă ceva mai târziu a mai fost comisă o crimă.
Nu vă dezvălui și finalul, însă vă atenționez că dacă citiți bine printre rânduri, o să descoperiți adevăratul vinovat, dacă nu, veți avea o surpriză de toată frumusețea pe care nu ar fi frumos să o stric eu.

Datele cărții: editura Allfa, colecția Strada Ficțiunii - Turul Bestseller.
Traducerea din limba spaniolă: Alexandra Reocov.
Anul apariției: 2011