Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Amintiri cu edituri: Grup Editorial Corint


Am început o serie de articole în care voi aduce în fața voastră edituri mari și mici împreună cu cărțile pe care le am de la fiecare, ori cărțile care mi-au rămas în suflet.
Editura cu ajutorul căreia am pășit pentru prima dată în lumea literelor – prima dată când am luat cititul în serios și am citit cărți de peste 100 pagini – este Corint, parte a grupului editorial Corint. Cărțile cele mai dragi din copilărie au fost cele ale lui H.Ch. Anderson. Cu cele patru cărți am prins eu gustul colecțiilor de carte.


Apoi am dat de o altă colecție de la Corint, colecția numită atunci: „Colecția Ovală”. O colecție în care și astăzi (cred că) mai apar volume, o colecție care m-a fermecat și prin intermediul căreia am făcut cunoștință cu Jules Verne și Karl May dar și cu alți scriitori care mie mi se păreau obscuri în vremurile acelea. Colecția are peste 110 volume, unele dintre ele au fost reeditate, altele se mai găsesc prin librării pe la rafturile cu reduceri. Eu personal am 70 de volume.


Odată cu cititorii (adică cu mine) a crescut și editura transformându-se într-un grup editorial prestigios care s-a lansat în toate direcțiile acoperind toate categoriile de cărți, prin editurile sale specializate. Astfel, editura Corint a rămas pe publicarea de manuale și cărți din bibliografia școlară, Corint Junior se adresează celor mai tineri dintre cititori introducându-i în minunata lume a literelor, Leda a mers inițial pe romane clasice, apoi pe colecții specializate pe diferite genuri ale beletristicii iar mai nou e axată pe romane fantasy pentru adolescenți; cât despre Runa, ei bine cu Runa nu am avut contacte dar din ce am văzut pe site-ul grupului e vorba de cărți de specialitate.  
Poposind câteva clipe asupra editurii Leda pot să afirm că una din colecțiile lor mi-a plăcut enorm, drept urmare am adunat aproape toate volumele care o alcătuiesc. E vorba de colecția Galeria misterelor; o colecție care reunește cele mai mari nume ale genului polițist și cele mai răsunătoare titluri: printre care Arthur Conan Doyle și Wilkie Collins.
Și de la Corint Junior am avut o colecție preferată, colecție pe care la fel am încercat să o întregesc și am fost aproape de reușită. E vorba de colecția Aventura care reunește titluri ale copilăriei precum Tarzan al maimuțelor și Întoarcerea lui Tarzan de E.R. Burroughs, Zorro și Aventurile lui Zorro, Scaramouche și Odiseea Căpitanului Blood de Rafael Sabatini  
Deși am făcut primii pași în lumea literaturii cu ajutorul cărților de la Corint acum parcă oferta lor nu mi se mai potrivește așa de bine ca înainte, astfel că am găsit noi edituri care să-mi satisfacă setea de lectură prin publicații lor.

Voi ce experiențe literare ați avut alături de cele patru edituri ale Grupului Editorial Corint? 

2 comentarii:

  1. Frumos articol. Despre Corint am scris şi eu câteva vorbe. La Salonul Editurilor Hunedorene, despre care am scris recent, eu m-am lăsat cucerită de o carte pentru copii scrisă de un cunoscut romancier de cărţi poliţiste, romane de acţiune. Cartea este "Generala, cei mai NAŞPA ani din viaţa mea". Amuzantă carte, abia aştept să o termin ca să îi fac recenzia. Celelalte cărţi (despre care vorbeşti) mi-au trecut prin mână şi am citit şi eu câteva romane ale lui Karl May de la această editură. Era vorba despre cele pe care nu reuşisem să le citesc pe vremuri, Comoara din Lacul de Argint şi Fiul Vânătorului de Urşi. Îmi plac cărţile de la această editură şi au fost mai multe titluri care m-au tentat acum la Salon. Dar ... finanţele au fost limitate, în schimb biblioteca sper că a cumpărat aşa că voi putea să le citesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corint-ul a fost editura mea de suflet o lungă bucată de vreme așa că mi s-a părut corect să încep cu ei seria de articole dedicate. Și la mine finanțele au fost mereu limitate, tocmai de aceea am „goluri” prin colecții.
      Abia aștept recenzia ta și mersi de vizită!

      Încă nu m-am decis care va fi următoarea editură pe care o voi aborda, dar simt că îmi va veni inspirația zilele acestea ;)

      Ștergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...