Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

luni, 25 februarie 2013

Recenzie vALLuntar: Charlie Huston - Insomnia


Demult mi-a atras atenția Insomnia lui Charlie Huston, iar Campania vALLuntar s-a dovedit a fi ocazia perfectă de a o lectura și a contribui la mediu totodată. Mi-a plăcut ironia situației, și să vă explic: romanul lui Huston ilustrează efectele traiului distructiv pe care îl duce omenirea, iar Campania inițiată de All și Romsilva tocmai asta își propune să corecteze.
Thrillerul Insomnia nu m-a captivat chiar de la prima pagină, am avut puțin de muncă pentru a-l citi, dar de la jumătate încolo a mers ușor și rapid. Probabil și din cauza faptului că am realizat că sunt două personaje a căror acțiuni sunt urmărite și am putut să le disting mult mai ușor. 
Pe scurt: acțiunea din Insomnia are loc în 2010, un 2010 ceva mai diferit de cel pe care l-am traversat, un 2010 în care omenirea este confruntată cu un val apocaliptic de insomnie, provocată de prionul SLP (SL33PL3S). Bolnavii suferă din cauza lipsei somnului și devin adevărate surse de haos, iar singurele metode de evadare din calea suferinței sunt jocul online Chasm Tide (pentru cunoscători, este asemănător cu World of Warcraft) sau medicamentul DR33M3R, ambele metode oferind doar o ameliorare temporară.
Polițistul Parker Hass se infiltrează printre traficanții de Dreamer pentru a descoperi sursele acestei piețe negre, însă activitatea lui îi răpește timpul pe care ar trebui să-l aloce soției insomniace și fiicei lor de câteva luni. Deși tânăr, Park nu reușește să se adapteze aceste noi lumi, el este în continuare tributar unei conduite morale ridicate, indusă de tatăl său, mai crede încă într-o lume care a dispărut sub valurile de insomnie.
Pe de altă parte Jasper, („nu e niciodată un semn bun, când nu e și un nume de familie”) ajuns la o vârstă uluitoare pentru meseria pe care o practică, el fiind un asasin profesionist în vârstă de 60 de ani, reușește să se adapteze de mine lumii haotice creată de SLP.
Romanul lui Charlie Huston vine să tragă un semnal de alarmă, să ne determine să realizăm că trăim într-un mod distructiv cu efecte asupra mediului, efecte care se reverberează asupra umanității. Cel puțin asupra mea cartea a avut efectul psihologic scontat. Poate nu vom ajunge insomniaci, dar consumul crescut de alimente provenite de la OMG nu va rămâne fără urmări.
Revenind la roman, Park reușește să-și susțină conceptele morale pe care se bazează și să descopere cine face jocurile de culise în care sunt implicate atât forțele legii cât și compania farmaceutică care poate aduce alinarea suferințelor insomniacilor prin medicamentul pe care-l produce. În plus, Chasm Tide-ul oferă mediul propice dezvoltării unei piețe negre garantând și intimitatea de care e nevoie și conținând „moneda” de schimb valabilă oriunde.
Jasper ajunge, datorită celei mai recente misiuni a sa, să se întâlnească cu Park. Finalitatea întâlnirii celor doi este uluitoare și neașteptată, constituind o speranță pentru o lume nouă.
Vă recomand un thriller psihologic cu accente SF, dinamic și original.

Această recenzie face parte din campania vALLuntar 2 inițiată de editura ALL și Romsilva. Fiecare comentariu va contribui la plantarea câtor mai mulți copăcei. Un minimum de 15 comentarii unice va aduce un copăcel. Orice comentariu în plus va aduce copăcei în plus.

Partener Social Media:
- Blogal Initiative http://blogalinitiative.ro/

Parteneri Media:
- Metropotam http://metropotam.ro/
- 9am http://www.9am.ro/
- Şapte Seri http://www.sapteseri.ro/ 
- Green-Report http://www.green-report.ro/
- Income Magazine http://incomemagazine.ro/ 
- Hotcity http://www.hotcity.ro/ 
- Cariere Online http://www.cariereonline.ro/ 
- LiterNet http://www.liternet.ro/ 
- MediaBrief http://www.mediabrief.ro/

Spor la citit și mai ales la comentat!

28 de comentarii:

  1. Imi plac thrillerele de obicei, desi pt campania Valluntar am ales doua carti mai...feminine. Interesanta recenzia ta, mi-ai starnit curiozitatea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-am stârnit curiozitatea, ăsta era unul din scopurile secundare ale recenziei.

      Ștergere
  2. Si eu am ales cartea aceasta pentru campanie. De abia astept sa ma apuc de ea!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci abia aștept să-ți văd părerea și recenzia cărții.
      Spor!

      Ștergere
  3. o recenzie frumoasă așa cum ne-ai obișnuit.
    Revenind la carte subiectul este interesant. In zilele noastre din cauza stresului multi suferă de insomnie.Imi plac romanele thriller și cred ca aș da o șansă acestei cărți.Am citit mai multe carți care vorbeau despre un viitor apocaliptic, un viitor total diferit de cel al zilelor noastre.Sunt curioasă cum este cel imaginat de Charlie Huston.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Viitorul imaginat de Charlie Huston este înfiorător datorită faptului că este posibil să aibă loc.
      Cartea lui mi-a amintit de 1984 al lui Orwell sau Fahrenheit 451 al lui Bradbury.

      Ștergere
  4. Insomnia, trebuie sa o citesc cat mai repede. Este una din cartile pe care le-am comandat in cadrul campaniei vALLuntar pentru că descrierea acesteia mi-a starnit interesul. Frumoasa recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci de abia aștept să văd ce părere îți vei face după lectură și să îți citesc recenzia!

      Ștergere
  5. Mi-a placut mult recenzia ta! Mi-a amintit oarecum de o animatie cred ca "Vantul Uitarii" s-ar traduce (wind of amnesia).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-a plăcut recenzia mea și că ai trecut pe aici!

      Ștergere
  6. N-am citit cartea, dar suna extrem de interesant, in special partea legata de traficantii de Dreamer. O sa adaug cartea pe lista mea de lecturi :).

    Spor la plantat copacei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să o citești cândva, că e interesantă.
      Mersi de comentariu, mă aduce mai aproape de copăcel.

      Ștergere
  7. ca intotdeauna so, m-ai lasat fara cuvinte....adevarul e ca imi place f mult cum scrii (despre ceea ce citesti), cum faci sa fie mai interesanta cartea..si mai ales scopul recenziei acestei carti imi place.
    sa ai spor la citit, la scris si la plantat copacei!!te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi!
      Într-adevăr scopul e unul demn de laudă și apreciere.

      Ștergere
  8. Este o recenzie foarte bună realizată la o carte despre care am citit recent tot în această campanie. Pare foarte interesantă cartea şi am trecut-o pe lista mea cea lungă de lecturi. Îmi place campania organizată de Grupul editorila ALL şi Romsilva. Este o cază nobilă şi sper ca fiecare participant la această iniţiativă să aibă cât mai multe comentarii la fiecare post pentru a avea cât mai mulţi copăcei plantaţi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sper să ajung măcar la 15 comentarii, așa că am început să sugerez apropiaților să treacă pe aici.
      Mulțumesc că ți-ai făcut timp să treci pe aici și să lași două vorbe.

      Ștergere
  9. Imi place felul in care ai facut recenzia acestei carti. Este exact genul de carte care ma atrage si voi incerca sa dau de ea cat mai curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci multa baftă în a-l găsi și citi! Mersi de aprecieri și că ai trecut pe aici!

      Ștergere
  10. si eu ma "lupt" un picut cu cartea asta. ma asteptam sa fie mai captivanta tinand cont ca subiectul e unul destul de interesant. dar sper sa o termin zilele astea ca sa mai pun de un copacel:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Și am început să citesc cartea asta, tot în cadrul campaniei valluntar, sunt la capitolul 3 și încă nu mă încântă prea tare. Dar cam în toate recenziile pe care le-am citit despre cartea asta lumea spune că la început s-au chinuit puțin cu ea, iar abia după un anumit număr de pagini a devenit într-adevăr interesantă. Deci nu mă voi lăsa și sper să ajung cât mai curând la partea captivantă a poveștii :D

    RăspundețiȘtergere
  12. Am ajuns la concluzia ca scrii foarte bine si ai o putere de convingere foarte mare :))) Oricum, foarte buna aceasta campanie! Imi pare rau ca nu am avut un an sa pot participa si eu!

    RăspundețiȘtergere
  13. Saptamana asta am terminat de citit cartea si, spre final, s-a dovedit a fi surprizatoare.

    RăspundețiȘtergere
  14. Foarte draguta recenzia ta ..."un thriller psihologic cu accente SF"....pare interesanta cartea.
    Sper sa o citesc si eu cat de curand :)

    RăspundețiȘtergere
  15. intr-adevar o carte deosebita,care ar trebui sa schimbe metalitati.traim intr-o mare de ignoranti:se ignora pe sine,ignora pe ceilalti,ignora nevoile mediului.curand o sa traim intr-o lume ca in filmul Idiocrasy si atunci o sa fie vai de noi.Am citit 2 carti care doreau sa ne schimbe mentalitatea,e vorba despre Eseu despre orbire de Saramago si Furiosii de David Moody,asta e mai apropiata de subiectul acestei carti:oamenii devin criminali din senin si lumea nu stie de cine sa se teama.E tot o carte buna.In fine,imi place cum ai descris cartea asta si daca as avea-o,as citi-o imediat.Imi plac cartile care te invatat ceva,care te pun sa meditezi.consider ca o carte care nu te-a pus pe ganduri,care nu te-a tulburat nici macar o data e o cate superficiala.Felicitari pentru recenzie si spor la plantat copacei ai vietii!

    RăspundețiȘtergere
  16. @ simsim: Odată terminată se poate vedea că merită efortul.

    @ Maria: mult spor, te asigur că îți va aduce încântare odată ce o termini.

    @Roxana Matfei: Mersi. Și tu participi comentând recenziile.

    @Kadia: Chiar e surprinzătoare.

    @dyamar: Mult noroc și mult spor când o vei avea.

    @Nastya Păun: Mulțumesc pentru comentariu, felicitări și încurajare!

    RăspundețiȘtergere
  17. Știu că am mai citit la cineva o recenzie la această carte și se pare că e bună de citit.
    Spor la plantat!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mi-a placut foarte mult recenzia.
    M-ai convins din nou.

    RăspundețiȘtergere
  19. @ Florin: Chiar e o carte bună.
    @DeeaCory: Mă bucur.

    RăspundețiȘtergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...