Mesaj către cititor:

Bun venit!
Întreg conținutul acestui blog îmi aparține, cu excepția imaginilor și a situațiilor în care precizez altfel. Dacă totuși copiezi ceva de aici, menționează-mă drept sursă.

Lecturi plăcute!

joi, 28 martie 2013

Recenzie: Oana-Stoica Mujea - Războiul Reginelor


„Războiul Reginelor” este primul volum din Cartea Întâi a seriei Dinastiile, scrisă de Oana Stoica-Mujea. Un roman fantasy românesc. Un roman adresat publicului tânăr, după cum sigla Tritonic Junior ne-o arată, dar un roman care poate fi citit și de publicul adult. Scopul unui roman fantasy, și a oricărei cărți de beletristică, este să ajute cititorul să evadeze într-un univers în care să nu se lovească de problemele cotidiene.
Romanul în discuție este o astfel de carte, a cărei acțiune e construită într-un univers nicidecum pueril sau artificial creat. Povestea centrală este călătoria inițiatică a Yassunei, o elfă care nu știe că e elfă și care are rezervat un destin măreț. Yassuna este forțată să abandoneze Ziar-ul, satul natal, deoarece este urmărită de forțele regelui Yannir sau Regele Ceasornicar. Pe drumul său în căutarea familiei și a ținutului elfilor va primi sprijin sau va fi vânată de numeroase creaturi magice precum pitici, zâne, elpizi, arkuzi, sperieni sau demoni.

În paralel ne sunt prezentate și destinele unor personaje care vor avea legături importante cu tânăra elfă în volumele viitoare. Aflăm mai multe despre Morana, regina arkudă forțată să abdice și să se ascundă în deșertul Mnemes, în regatul piticilor pentru a se proteja pe sine, dar mai ales pruncul ce-l poartă-n pântec. Pe lângă vitregiile deșertului Morana va trebui și să ceară adăpost unui neam care nu a fost niciodată aliat cu arkuzii.
O altă poveste este cea a lui Samin, nepotul bătrânului rege Neoptol, care parcurge o parte din drumul său alături de Yassuna și care își dorește să ajungă la rege înainte ca acesta să moară.
Privit în ansamblu primul volum din Războiul Reginelor e un roman fantasy plăcut și interesant care demonstrează că acest gen poate crește și înflori și pe teritoriul țării noastre și care va putea ajunge curând la același nivel cu fantasy-ul internațional.
Vă recomand să lecturați cu încredere cele 238 de pagini scrise de Oana Stoica-Mujea pentru a vă relaxa într-un univers imaginar plin de aventură.
Lectură plăcută! 

7 comentarii:

  1. Cartea aceasta nu am citit-o, insa acum vreo doi ani si ceva am citit o cartulie politista scrisa de aceasta autoare si tin minte ca mi-a placut stilul ei. Nu stiu daca voi incerca si aceasta carte, genul fantasy nu se numara printre preferintele mele, poate pentru ca am depasit varsta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu vreau să îi citesc romanele polițiste, numa că încă nu le-au venit rândul la achiziție. Dar sper să fie cât mai curând.

      Ștergere
  2. Am văzut cartea la Salonul cărţii. Am frunzărit-o şi m-am gândit că o voi începe odată ce vor apărea toate volumele. Asta ca să nu fiu nevoită să recitesc primele volume... Îmi place cum scrie Ana Stoica-Mujea şi am văzut-o la câteva lansări de carte la Deva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt apărute 4 volume deja. cred că asta e toată seria, nu m-am interesat, totuși.

      Ștergere
  3. Si mie-mi placea cum scria (O)ana Mujea. Acum s-a lasat de aceasta onorabila profesie.

    RăspundețiȘtergere
  4. E doar intr-o pauza prelungita :)

    RăspundețiȘtergere

Important!

Pe acest blog au fost activate comentariile Google Plus. Pentru a lăsa un comentariu este nevoie să vă autentificați cu contul google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...