miercuri, 22 mai 2013

Recenzie: Stephen Booth - Câinele Negru

Stephen Booth aduce în fața cititorilor un thriller polițist cu accente noir. Un thriller bun să pună mințile celor dornici de dezlegat mistere, la treabă. În conformitate cu Dicționarul Oxford black dog (câinele negru) este o expresie sinonimă cu melancolia, depresia și proasta dispoziție. Exact aceste sentimente îl vor cuprinde și pe tânărul polițist Ben Cooper când întreaga sa existență se dă peste cap: se ivesc probleme în familie, ancheta în desfășurare se complică enorm fără să apară vreo soluție, iar noua lui parteneră, Diane Fry, vânează ca și el postul vacant de sergent.

Principalul fir narativ al romanului este cel care prezintă ancheta cazului Laura Vernon. O anchetă a unui caz de dispariție care se transformă într-unul de omucidere. Laura Vernon, o tânără adolescentă este ucisă cu brutalitate pe un teren viran. Cercetările polițiștilor scot la iveală diferite aspecte cel puțin ciudate care transformă acest caz într-unul demn de mediatizare. Se pare că membrii familiei Vernon, recent mutați în zonă nu era chiar cei mai respectabili cetățeni și asta din cauza petrecerilor pe  care le dădeau; se pare că Laura nu era chiar adolescenta simpatică și inteligentă care iubea călăria; se pare că bătrâneii Harry, Sam și Wilford nu sunt chiar neimplicați în uciderea Laurei.
Încet-încet de-a lungul celor cinci sute de pagini cazul deși se complică uneori, se apropie de o dezlegare cu totul neașteptată, o dezlegare în care tânăra polițistă Diane Fry are cel mai important rol și care o transformă într-o persoană detestată de către Ben Cooper. Așadar ancheta este finalizată, dar povestea de iubire ce părea că se înfiripă între cei doi colegi de muncă merge pe o pantă descendentă.
Când am semnalat pe Goodreads că lecturez acest roman, am aflat că ar fi primul dintr-o serie care îi are pe cei doi detectivi ca personaje principale.
Nu pot decât să vă recomand să citiți acest roman dacă doriți o porție de mister, fără iubire ca și condiment principal și cu puțină adrenalină. Un thriller numa bun să îți pună mintea la încercare.

Notă! Am fost avertizat că firul narativ, dar și numele personajele acestui roman sunt aproape identice cu povestea și personajele din serialul Twin Peaks.