marți, 1 aprilie 2014

Recenzie: Kerstin Gier - Mă sinucid altădată

Kerstin Gier este deja cunoscută publicului român prin cele două romane publicate la All, Ce să fac cu moștenirea și Bărbați și alte catastrofe, dar și prin seria Trilogia culorilor. Pe lângă acesta a mai publicat alte 30 de romane, multe dintre ele devenind cartea anului în Germania și nu numai. Mă sinucid altădată păstrează același stil dinamic și efervescent ca și în Ce să fac cu moștenirea? Obligând oarecum cititorul la un efort de lectură dinamică.
Povestea lui Geri Thaler începe cu anunțul trimis ziarului Bild prin care aceasta specifică ce anume dorește să fie publicat în știrea despre sinuciderea ei. Drept motive care o împing spre o sinucidere cu un plan destul de elaborat și bine pus la punct pot fi menționate faptul că are aproape treizeci de ani și nu este încă căsătorită, nu are copii, și-a pierdut slujba brusc și locuiește cu chirie, ceea ce face ca familiei să îi fie rușine cu ea.

Își planifică o zi pentru sinucidere pentru care face toate pregătirile necesare. Se folosește de somniferele pe care trebuia să le returneze farmacistului și compune scrisori de adio tuturor cunoscuților în care este foarte sinceră și deschisă, scrisori pe care le și expediază. Tot ca parte a planului de sinucidere își cumpără o rochie roșie, se coafează și închiriază o cameră la un hotel scump. La barul hotelului se întâlnește cu Ole, fostul ei prieten care își urmărea soția, asupra căreia avea o bănuială.
În cele din urmă planul de sinucidere al lui Geri se duce de râpă și va trebui să înfrunte reacțiile tuturor celor cărora le-a scris scris de adio. Printre aceștia se află redactorul-șef al editurii Aurora pentru care ea obișnuia să scrie. Ultimul ei manuscris cu și despre vampiri (e ușor de sesizat ironia autoarei la adresa trendului care a cuprins young-adult fantasy-ul) se dovedește a fi vandabil ceea ce presupune un contract. Întâlnirea de afaceri dintre Adrian și Geri se transformă într-una amoroasă.
Spre finalul romanului un alt eveniment va schimba viața lui Geri, și anume nunta de argint a mătușii Alexia. La petrecerea respectivă își fac apariția atât Adrian cât și Ole ceea ce o pune din nou în încurcătură pe Geri.
Plin de umor și absolut fermecător, romanul Mă sinucid altădată al lui Kerstin Gier reprezintă o pastilă de haz pentru cititori.

Recenzie realizată pentru campania „Citește și câștigă cărți pe viață din colecția Strada Ficțiunii” a editurii All. Vă doresc o lectură cât mai incitantă!