duminică, 28 iunie 2015

Recenzie: Monica Ramirez - Asasin la feminin

Asasin la feminin este primul roman al seriei Alina Marinescu și pot spune că nu va fi cu siguranță ultimul pe care îl voi citi. Apetitul pentru romanele Monicăi Ramirez tocmai ce mi s-a deschis așa că voi continua u siguranță cu celelalte romane ale seriei.
Povestea începe în anul 1989, în România, undeva în Carpați, cu o tentativă de asasinat asupra lui Nicolae Ceașescu. Cine sunt protagoniștii? Ei bine, doi asasini profesioniști, Alina și Alex, ai agenției secrete internaționale Elite. Acesta este doar începutul și ne face să dorim să aflăm mai multe, iar autoarea ne va satisface curiozitatea în capitolele ce urmează oferind bucată cu bucată piesele unui puzzle uimitor. Încet-încet aflăm cine este Alex Therein și cum a devenit ele dintr-un tânăr pline de vigoare și idealuri anticomuniste un asasin cu sânge rece pentru care crima este ceva normal și nu îi mai stârnește nici o emoție. În parallel descoperim și cum Alina Marinescu a fost sedusă și trădată de Alex doar pentru a fi transformată într-o mașină de ucis. Ea devine partenerul celui pe care îl urăște și iubește din tot sufletul, pe care și-ar dori să îl distrugă pentru viața care i-a furat-o și pe care și-l dorește proape în același timp.

Povestea din asasin la feminine devină însă mult mai complicată, deoarece Alex începe să își piardă alura rece și însensibilă pe care o are și e evident tot mai îndrăgostit de Alina. Iar acest lucru, în cadrul SSO-ului nu poate avea decât un final, despărțirea lor definitivă. În același timp Alex este déjà agent dublu, lucrând pentru Elite – o organizație antiteroristă fără o existență oficială care aduce dreptate acolo unde legile nu pot ajunge - și asta îi dă posibilitatea evadării din SSO și din România. Bineînțeles, el nu face acest lucru singur ci însoțit de cea pentru care inima lui bate într-un alt ritm decât cel normal.
Monica Ramirez ne aduce nu numai o poveste de spionaj plină de acțiune, împușcături și crime, ci și o poveste în care putem observa cum viețile se schimbă cu fiecare alegere pe care o facem, cu fiecare secundă în care ne dorim să fim cât mai departe de moarte, acel inevitabil sfârșit al fiecăruia dintre noi.
Vă recomad Asasin la feminin drept lectură pentru momentele când doriți să îndepărtați cotidianul și să vă aventurați dincolo de ceea ce faceți zi de zi.

De asemenea vreau să mulțumesc doamnei Monica Ramirez pentru cartea aceasta.